Odpoved na dotaz pana Junka

Dobry den pane Junku, 

Jaguary jsme prestavovali jak na LPG tak na etanol. Auta funguji uz leta bez potizi. Etanol je lih a ten zadnou siru neobsahuje. Je vyraben destilaci zkvaseneho cukerneho roztoku (max 20% cukru – vice jiz neprekvasi, protoze vznikly alkohol zabiji kvasinky a kvaseni tak samovolne ustava – proto pak musime zkvaseny alkohiölicky roztok destilovat) z cukrove repy (u nas predevsim takto nebo z brambor). Jedna se o biopalivo a zadna sira se do nej nepridava. Sira je prvek, ktery se musi drzet na uzde jak u nafty, tak u benzinu ci LPG. Chemicky vzorec etanolu je C2H6O (alkohol C2H5OH). Propan ma chemicky vzorec C3H8. . Naproti tomu Benzín je kapalná směs uhlovodíků (zejména alkanů, cykloalkanů, aromatických uhlovodíků a alkenů s 5 až 12 atomy uhlíku na molekulu) vyráběná frakční destilací z ropy . Z uvedeneho je patrne, ze benziny obsahuji daleko vyssi podil uhliku – karbonu. Ten se pak usazuje v motorech. Do urcite miry jej dnes umime rozpustit plne syntetickymi oleji. Mineralni tuto vlastnost tak uplne nemaji. Proto pri vymene oleje pri provozu na E85 mate vyrazne cistsi olej. Podobne je to i s LPG, coz je patrne ze vzorce propanu. Poskozeni sveho Jaguaru se bat nemusite. Doufam, ze jsem Vas prilis nenudil chmii :-)

 
Prestavba na bioetanol E85 je v cenove relaci 9.000,- , 14.500,- a 14.500,- Kc. Nejdrazsi uprava je nemecke provenience a ma prutokovy snimac druhu paliva a se zapisem E85 do velkeho technickeho prukazu. Funguje nejpresneji, protoze vzdy predem vi, na co jede. Prostredni uprava je ceske vyroby a jsme napojeni i na vyvoj s pristupem ke vsem novym poznatkum a vylepsenim. ECU je pripojena k lambda sonde, takze ridici jednotka zpetne vi na co jede. Obe tyto varianty funguji zhruba stejne dobre. Obe je nastavujeme v souladu s diagnostikou pomoci PC rozhrani. Treti nejlevnejsi vam zaruci, ze vzdy nastartujete a neposkodite motor. Jeji zasadni nevyhodou je vyssi spotreba, protoze nejde precizne nastavit v pocitaci jako predchazejici dve. 
Nabizime jeste spickovou upravu francouzskeho vyrobce, ktery jde „na vec“ uplne jinak a pracuje s daty v ridici jednotce benzinu. Nijak do nich nezasahuje, ale „donuti“ benzinovou jednotku ridit i spalovani lihu. Tato uprava funguje nejlepe a stoji 14.000,- Kč.
 
Doba montaze je mezi 3mi a 6ti hodinami. Naprostou NUTNOSTI je vychladnuti motoru na co nejnizsi teplotu. Bez toho nelze provezt precizni nastaveni studenych startu. U nastavovani tepleho motoru je potreba uskutecnit zkusebni jizdu s nastavenim pomoci pocitace a mobilni diagnostiky motoru. 
Samozrejmosti (u nejdrazsi upravy) je zapis do TP a vsechny formality s tim spojene.
 
Máte-li jakékoli dalsi dotazy, nevahejte se na nás obratit. Rádi vám vše ochotně vysvětlíme. V případě zájmu můžete využít nákupu na splátky (Komerční Banka – Essox).  
Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je MagicAcustic. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>